FAQ

Kommer pakkerne hjem til mig og hvad tid?
Pakkerne sendes med GLS enten til pakkeshop eller med omdeling, afhængig af hvad man valgt. Pakken kan også leveres på feks. arbejde eller anden adresse.
Kan jeg få track & trace?
Ja - du kan få track & trace nr. på dine pakker
Jeg har modtaget en defekt vare?
Hvis du skulle være uheldig og modtage en vare der er defekt, så skal denne meldes som transportskade til os. Mail os en beskrivelse med fejlen samt billeder så melder vi fragtskaden, til transport firmaet. Husk at gemme alt emballage osv. da fragtfirmaet normalt vil have det retur.
Er min vare forsikret under forsendelsen?
Ja - alle pakker er forsikret. Så hvis de skulle forsvinde eller skades, holdes du som kunde skadesløs.
Kan jeg betale med kort?
Ja - du kan betale med Dankort, Visa/Dankort, Mastercard, Electron. Evt. gebyr oplyses ved betaling.
Kan jeg få faktura?
Nej - vi sender ikke varer med faktura. Man kan betale med kort eller forudbetaling på konto.
Beløbet er reserveret på mit kort efter ordren er afbestilt?
Vigtig information omkring ordrer som betales med MasterCard, Diners og VISA Electron som IKKE bliver gennemført.
Det internationale system omkring MasterCard og VISA Electron er bygget sådan op, at allerede ved bestilling af en ordre, reserveres pengene på kortholders konto. Beløbet vil være reserveret 3-5 bankdage, så vent gerne med at kontakte os vedr. en aktuel reservation til de 5 bankdage er gået.
Pengene er reserveret udelukkende i bankens varetægt og carlab.dk har INGEN råderet eller adgang til dem.
Hos carlab.dk er vi yderst kede af at vores kunder oplever de problemer der kan være med at få ophævet sin reservation igen. Problemet for os og vores kollegaer er så stort at e-mærket har lavet en guide omkring emnet der kan læses her: https://www.emaerket.dk/reservation-paa-mastercard
Kan jeg betale via netbank?
Ja - du kan betale via din netbank til vores konto i Ringkjøbing Landbobank 7670-0004598004
Kan jeg betale i Holbæk?
Vi har hverken butik eller lager i Holbæk. Her er kun administration. Det er ikke muligt at komme på adressen og handle.
Hvor lang er leveringstiden?
På hjemmesiden er vores leveringstider estimeret og opdateres efter bedste overbevisning. Der kan mod forventning forekomme leveringstider der er længere end beskrevet på hjemmesiden.
Kan jeg hente min ordre i Holbæk?
Vi har hverken butik eller lager i Holbæk. Her er kun administration. Det er ikke muligt at komme på adressen og hente varer.
Hvor lang er produktionstiden på klistermærker/streamere?
Normalt så produceres disse fra dag til dag.
Kan jeg komme til Holbæk og kigge på en vare?
I Holbæk ligger kun netbutikkens administration. Vi har altså ingen varer stående på kontoret i Holbæk.
Har I alle jeres produkter på lager?
Nej, desværre ville det være umuligt at lagerholde alt, da vi har over 250.000 forsk. produkter. Du kan se lagerstatus for resp. produkt på hjemmesiden. Lagerstatus/leveringstider opdateres hver 15min døgnet rundt. Bemærk at lagerstatus/leveringstid er vejl. og at fejl desværre kan forekomme.
Kan man købe gavekort?
Ja - du kan bestille gavekort på hjemmesiden. Ring eller mail for nærmere information.
Hvor hurtigt besvares e-mail?
Normalt besvares alle indkommende mails i løbet af dagen. Men hvis vi skal spørge feks. producent kan svartiden blive længere, da vi skal indhente svar fra dem. Hvis du synes det er gået for lang tid, så send en rykker mail eller ring, så rykker vi for svar ved producenten.
Hvis jeg vil have en mere præcis leveringstid, kan jeg så maile og spørge?
Ja - selvfølgelig, du er altid velkommen at kontakte os.
Min vare er ikke kommet?
Hvis du synes din vare burde være leveret og du har ventet over 10 arb.dage, så er du velkommen at maile eller ringe og spørge til din levering.
Åbningstider på telefon og mail/chat support?
Vores åbningstider på telefon og mail/chat support er hverdage 08.00-16.00. Vores lager pakker også udenfor vores kontortid. Bemærk derfor at ordre kan pakkes og sendes udenfor kontorets åbningstid.
Kan man ringe til jer?
Ja - vores telefoner er åbne hverdage 08.00-16.00 - Så ring endelig 70 277 677 hvis du har spørgsmål.
Hvor lang er min reklamationsret?
Du har 2 års reklamationsret i henhold til dansk lov. I denne periode kan du reklamere over produktionsfejl. Hvis en reklamation afvises kan din vare afhentes, eller sendes ud igen for egen regning. Vi opbevarer varerne i 14 dage efter afvisning hvorefter vi bortskaffer varen/varerne.
Hvad er en forbrugsvare?
En forbrugsvare er en vare med begrænset levetid, så som pærer, væsker, dæk osv.
Afvist reklamation?
En reklamation kan afvises hvis fejlen ikke reklamationsberettiget. Ved afvist reklamation kan varen afhentes, eller sendes ud igen for egen regning. Vi opbevarer afviste reklamationer i 14 dage efter afvisning hvorefter vi bortskaffer varen/varerne.
Har jeg returret på mit køb?
Som udgangspunkt har du altid fortrydelsesret/returret i henhold til dansk lov, ved online handel. Bemærk dog at specialproducerede produktionsvarer, dvs. varer der produceres på bestilling til dig eller specialtilpasses til dig, ikke kan returneres. Ring eller mail hvis du er i tvivl. Der er ikke returret ved firmakøb.
Hvad skal jeg huske hvis jeg sender en vare retur?
Du skal altid udfylde vores returformular samt vedlægge en kopi af din faktura. Varen skal sendes retur i salgsbar stand (dvs. vi skal kunne sælge den som ny igen) og du skal pakke varen forsvarligt ind.
Hvor finder jeg returformularen?
Du finder returformularet her
Fortrudt køb, kan jeg få en returlabel?
Ved fortrudt køb står man selv for returforsendelsen i henhold til købeloven. Du kan selv vælge hvilken transportør du sender med, dog er det vigtigt at du sender din pakke med omdeling. Dvs. at pakken omdeles til vores adresse og ikke til pakkeshop. Vi kan desværre ikke hente pakker der er sendt til pakkeshops. Du kan købe pakkelabel/returlabel her: https://www.pakke.dk/pakkelabel
Tilpassede varer og åbnede væsker/plejeprodukter værdiansættes til 0kr ved en evt. retur.
Varer som tilpasses efter kundens ønske i størrelse eller længde så som feks. tovværk, slanger, kabler, lister, fenderlister og andet, værdiansættes til 0kr. ved en evt. retur (betragtes som værdiløst). Væsker og plejeprodukter der har været åbnet værdiansættes til 0kr. ved en evt. retur (betragtes som værdiløst).